Teme koje oblikuju
znanje za budućnost
U Olimpijadi znanja ne učimo napamet – razvijamo razumijevanje kroz teme
koje su relevantne, primjenjive i povezane sa stvarnim životom.
Više od predmeta - to su svjetovi znanja
Naše fokusne oblasti obuhvataju ključne domene savremenog obrazovanja koje omogućavaju
djeci i mladima da razviju znanja, vještine i vrijednosti potrebne za uspješan, zdrav i odgovoran život.
Svaka tema se obrađuje kroz praktične radionice, projekte, timski rad i mentorstvo.
Istražuj nauku, programiranje, robotiku i inženjering kroz praktične eksperimente i projekte.
Nauči kako da pokreneš ideju, upravljaš novcem i razmišljaš kao inovator.
Razvij svoju maštu kroz grafički, modni i produkt dizajn, video produkciju i umjetnost.
Fokus na fizičku aktivnost, ishranu i mentalno zdravlje – jer znanje počinje brigom o sebi.
Komunikacija, donošenje odluka, rješavanje konflikata, samopouzdanje i liderstvo.
Ekologija, reciklaža, zajedničko dobro i uloga mladih u stvaranju održive budućnosti.
Od ideje do akcije, učenje kroz praksu
Naše radionice i seminari nisu zamišljeni kao klasična učionica. Svaka tema se pretvara u istraživački proces u kojem djeca aktivno učestvuju – od postavljanja pitanja, preko istraživanja, pa sve do realizacije ideja kroz prototipe i konkretne projekte. Učimo ih kako da misle, stvaraju, sarađuju i prezentuju. Kroz mini projekte djeca prepoznaju probleme iz stvarnog svijeta, razvijaju rješenja i uče kako njihove ideje mogu imati stvaran uticaj. Učenje nije cilj – učenje je alat da postanu samopouzdani, radoznali i društveno osviješteni mladi ljudi.
Tokom rada po temama, djeca razvijaju osjećaj odgovornosti i uče da preuzmu inicijativu. Umjesto da dobijaju gotova rješenja, podstičemo ih da eksperimentišu, griješe i uče iz pokušaja. U svakom ciklusu rada postoji prostor za refleksiju – razgovor o tome šta su naučili, šta bi promijenili i kako bi unaprijedili svoj pristup. Uloga mentora nije da daje odgovore, već da postavlja pitanja i osnažuje djecu da sami do njih dođu. Na ovaj način djeca ne samo da usvajaju znanja, već i grade karakter i samopouzdanje.
Multidisciplinarno, praktično, inspirativno
U stvarnom životu problemi nisu podijeljeni po školskim predmetima – zato ni naš pristup učenju nije. Umjesto izolovanih oblasti, spajamo znanja iz različitih disciplina u smislene cjeline. Na primjer, kroz temu održive mode djeca uče o dizajnu, tekstilnim materijalima, ekologiji, ali i ekonomiji i etici. Tehnologiju povezujemo sa kreativnim izražavanjem, a društvene nauke sa ličnim razvojem i timskim radom. Ovakav pristup omogućava djeci da razmišljaju šire, povezuju ideje i razvijaju fleksibilne vještine koje će im koristiti u svakom aspektu života.
Vjerujemo da se prave promjene dešavaju kada djeca shvate zašto nešto uče i kako to mogu primijeniti. Zato se trudimo da svaka tema bude relevantna, bliska njihovim interesovanjima i izazovima s kojima se suočavaju. Multidisciplinarnost im pomaže da razviju kritičko razmišljanje i sagledaju probleme iz više uglova. Takođe, ovakav pristup im daje slobodu da se izraze na različite načine – kroz pisanje, dizajn, tehnologiju, performans ili timsku diskusiju. Kroz sve aktivnosti vodimo ih ka razumijevanju međusobne povezanosti znanja i njihove uloge u svijetu oko nas.
